Marketing gastronomii we Wrocławiu

W Polsce działa ponad 70 tysięcy lokali o charakterze gastronomicznym. Co ciekawe, liczba ta w ciągu ostatnich kilku lat wzrasta. Główną część puli zajmują restauracje. Duży odsetek stanowią te ulokowane we Wrocławiu. Jak zatem zachęcić odwiedzających do wybrania właśnie Twojego miejsca? Restauracje znajdują się na większości ulic Wrocławia, a mimo to każdy miesiąc obfituje w nowe otwarcia. Paradoksalnie aż 80 % Wrocławian uważa, że aktualna liczba lokalów gastronomicznych jest optymalna. Czy oznacz to, że nowe punkty nie mają szansy na sukces? Czy wiesz jak prowadzić restauracje poza sezonem? Jak zaplanować reklamę restauracji?

średnia wartość paragonu wystawionego w restauracjach w Polsce w styczniu 2018

to średnia dzienna liczba paragonów wystawianych przez restauracje w Polsce w styczniu 2018

mediana obrotu miesięcznego restauracji w 2018 roku

Czy Twoje statystki są podobne?

Promocja restauracji

Promocja w internecie

Wyróźnienie się na rynku

Programy lojalnościowe

Strategia marketingowa

Obniżenie rotacji

%

korzysta z porad znajomych i rodziny

%

szuka na portalach społecznościowych

%

korzysta ze stron internetowych

%

wyszukuje fora internetowe

Czy wiesz jak Polacy wybierają restauracje? Marketing w gastronomii bez gaf!

 Wyciągnij

wnioski!

Wiem jak przekonać każdą z tych grup do wybrania Twojego lokalu. Wesprę Cię także w tworzeniu strony internetowej gastronomii czy prowadzeniu konta na Facebook. Zaufasz mi podczas tworzenia reklamy restauracji?

Rodziny z dziećmi w restauracji, biznesmeni czy turyści – oni wszyscy mogą stać się Twoimi gośćmi. Wiesz jak to zrobić? Jak często stali goście odwiedzają Twój lokal? Polacy wydają średnio na gastronomię około 98 zł miesięcznie. Co zrobić żeby zostawiali te pieniądze właśnie u Ciebie? Średnio odwiedzamy tego typu lokale 4 razy w miesiącu. Czy masz pomysł na zwiększenie liczby stałych gości? Promocja restauracji może być skuteczna!

 

  

 

Czy reklama restauracji jest potrzebna?

Dlaczego ludzie częściej chodzą do restauracji?

Moda na restauracje

Na przestrzeni lat zmieniają się okoliczności, w których decydujemy się na skorzystanie z usług restauracji. Kiedyś były to najczęściej wyjścia weekendowe, albo odświętne. Restauracja nie była dla każdego. Zorganizowanie urodzin czy uroczystego obiadu wiązało się z dozą prestiżu. Aktualnie lokale gastronomiczne są dla każdego i mogą być odwiedzane codziennie. Pobyt i spożywanie posiłku przygotowanego przez szefa kuchni nie jest niczym nadzwyczajnym. Drugi sektor także aktywnie korzysta z ofert gastronomicznych dla biznesu. Spotkania z kontrahentami odbywają się w kawiarniach czy restauracjach, zastępując przy tym sale konferencyjne. Wielu z konsumentów rozpoczyna posiłek od uwiecznienia dania i poinformowania znajomych o miejscu przebywania poprzez serwisy społecznościowe. Wykorzystujesz ich potencjał przy planowaniu marketingu w gastronomii?

 

Spotkanie ze znajomymi

Zmieniła się rola mieszkania. Kiedyś dom rodzinny był miejscem spotkań i wizyt przyjaciół. Teraz jest najczęściej miejscem intymnym. Wielu młodych ludzi wykorzystuje je w większości do snu. Życie w tym konsumpcja, odbywa się na mieście. Twoi potencjalni goście mogą wykorzystać Twój lokal do spontanicznego spotkania i spędzenia miło dnia z najbliższymi. Coraz bardziej cenimy sobie niezależność. Zmieniła się też rola rodziny. Dawniej wielopokoleniowa serwująca niedzielne obiady, dziś nastawiona na wygodę w modelu nuklearnym. Społeczeństwo się starzeje i ceni sobie łatwy tryb życia. Rola kobiety także uległa metamorfozie. Panie decydują się na dzieci stosunkowo później niż 10 lat temu. Stawiają na wykształcenie i dobrą pracę. Na równi z mężczyznami rozwijają się i korzystają z dobrodziejstw gastronomicznych.

 

Niedziele wolne od handlu, wzrost płacy minimalnej

Od marca 2018 w Polce obowiązuje zakaz handlu w niektóre niedziele. Czas spędzany w marketach możemy spędzać z najbliższymi. Część z nas wybierze aktywny wypoczynek połączony z dobrą zabawą i pysznym posiłkiem w restauracji. Wielu zdecyduje się na zasłużony odpoczynek od gotowania i wykorzysta ten dzień wolny od pracy na spróbowanie wyśmienitej kuchni w któryś z lokalu we Wrocławiu. Wyjściom służy także wzrost płacy minimalnej. Polacy zarabiają więcej i dzięki temu mogą wydawać więcej. Jak zapraszasz gości na niedzielne odwiedziny? Czy dzięki niedzieli wolnej od handlu zauważasz wzrost obrotów? Jeśli nie to promocja restauracji jest Ci potrzebna. Pomogę Ci zarządzać restauracją!

 

Zadbajmy o promocję Twojej restauracji już dziś