Etykieta w biznesie

Jako Abs0lwent dyplomacji oferuj臋

Savoir vivre w biznesie – konsulting

Negocjacje mi臋dzykulturowe

Upominek biznesowy

Event firmowy

Dob贸r stroju

Netykieta

Delegacja zagraniczna

Protok贸艂 biznesowy

Alkohol w pracy

Spo偶ywanie posi艂k贸w

Zasady etykiety w pracy

Wiek XXI pr贸cz rozwoju wirtualnych form kontaktu obfituje w wielo艣膰 bilateralnych spotka艅 o charakterze biznesowym. Organizacja konferencji czy oficjalny obiad dla go艣ci nie jest tak prostym zadaniem jak si臋 wydaje. Przygotowanie sto艂u i usadzenie zaproszonych zgodnie z protoko艂em biznesowym to skomplikowane przedsi臋wzi臋cie. Warto skorzysta膰 z pomocy do艣wiadczonego doradcy. Dzi臋ki temu nie pope艂nisz gaf, kt贸re mog膮 skutkowa膰 utrat膮 intratnego kontraktu. Kolejno艣膰 zabierania g艂osu, dostosowanie menu, a nawet spos贸b odpalenia papierosa ma znaczenie. Jako do艣wiadczony realizator protoko艂u dyplomatycznego, z przyjemno艣ci膮 przeprowadz臋 Ci臋 przez meandry etykiety w biznesie.

 

Rozw贸j wewn臋trzny

Pewno艣膰 siebie i gotowo艣膰 do improwizacji w sytuacjach biznesowych jeszcze mocniej rozwin膮 Twoje umiej臋tno艣ci mi臋kkie. Nie ryzykuj i zaufaj prfesjonali艣cie.

Prze艂amanie barier

Negocjacje z przedstawicielem odr臋bnej kultury wymagaj膮 gracji. Podobnie sprawa ma si臋 z delegacj膮 mi臋dzynarodow膮. Dobre przygotowanie sprawi, 偶e stres zostanie ograniczony, a bariery prze艂amane.

Bezpiecze艅stwo

Wsp贸艂praca i przygotowanie do spotkania podczas聽ustalenia menu, stroju czy formy negocjacji聽 sprawi, 偶e poczujesz si臋 bezpiecznie i b臋dziesz m贸g艂 skupi膰 si臋 na sprawach merytorycznych.

Zniwelowanie wpadek

Nawet najwi臋ksze ch臋ci nie wystarcz膮. Dzi臋ki indywidualnym konsultacjom zniwelujemy prawdopodobie艅stwa pope艂nienia gafy dzi臋ki czemu Tw贸j wizerunek nie zostanie nadszarpni臋ty.

Przygotowanie do spotkania biznesowego

Jak zachowa膰 si臋 przy stole?

Ka偶dy z nas s膮dzi, 偶e zna podstawowe zasady zachowania przy stole. Od dziecka powtarza nam si臋, by siedzie膰 prosto i je艣膰 sztu膰cami. Niestety te proste regu艂y bywaj膮 niewystarczaj膮ce w kontaktach biznesowych, w szczeg贸lno艣ci, gdy gotujemy, albo zapraszamy go艣ci z zagranicy. W pewnych regionach nie wypada zostawi膰 pustego talerza. Nasz gospodarz mo偶e si臋 obrazi膰. Uzna, 偶e podana strawa by艂a zbyt ma艂a. Oczywi艣cie, w innych nale偶y wszystkiego spr贸bowa膰 (nawet je艣li si臋 nie lubi) i zje艣膰 ile si臋 da. Najlepiej wszystko. W ten spos贸b oka偶emy gospodarzowi szacunek. Przygotowuj膮c si臋 do biznesowej wizyty, warto tak偶e dowiedzie膰 si臋 w jaki spos贸b obchodzi膰 si臋 z daniem. Cz臋艣ci potraw nie powinno je艣膰 si臋 sztu膰cami, tylko r臋koma. Naturalnie siorbanie czy mlaskanie jest mile widziane podczas spo偶ywania posi艂k贸w, mo偶e nie w Polsce, ale na wschodzie ju偶 tak.

 

Czy na spotkaniu biznesowym serwuje si臋 alkohol?

Pytanie, z kt贸rym zmaga si臋 wielu organizator贸w spotkania biznesowego 鈥 czy poda膰 alkohol? Je艣li tak to jaki i ile? Niestety nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zale偶y od tego z kim i gdzie si臋 spotykamy. Niekt贸re nacje wr臋cz nie wyobra偶aj膮 sobie prowadzenia negocjacji bez mocniejszego trunku. Alkohol powinien by膰 dostosowany do posi艂ku oraz szeroko艣ci geograficznej, w kt贸rej si臋 znajdujemy. Warto tak偶e pochwali膰 si臋 znajomo艣ci膮 lokalnych napoj贸w. Podczas zg艂臋biania etykiety w biznesie, przeczyta艂em pewne zdanie, kt贸re powtarzam swoim wsp贸艂pracownikom 鈥 je艣li negocjujesz wa偶ny kontrakt i nie obejdzie si臋 bez alkoholu, zam贸w co艣 czego nie lubisz. Dzi臋ki temu tempo spo偶ywania b臋dzie mniejsze, a Ty zachowasz trze藕wy umys艂. Na 艣wi臋towanie sukcesu przyjdzie czas.

Jak komunikowa膰 si臋 z przedstawicielami innych kultur?

Nieraz s艂yszeli艣my, 偶e przedstawiciele r贸偶nych religii czy kultur posiadaj膮 zupe艂nie inn膮 diet臋 ni偶 typowi Europejczycy. Zwi膮zane jest to z przestrzeganiem zasad pa艅stwowych i religijnych obowi膮zuj膮cych w innych cz臋艣ciach 艣wiata. Jako dobry gospodarz chcesz zapewne, by Twoi go艣ci czuli si臋 u Ciebie dobrze. Tak pozorne czynno艣ci jak nocleg czy spo偶ywanie posi艂k贸w ma znaczenie.

Dob贸r kolor贸w, kt贸re wykorzystuje si臋 podczas wystroju, aran偶acja wn臋trza czy str贸j obarczone s膮 tak偶e marginesem b艂臋du. W zale偶no艣ci od ,,cywilizacji鈥 kolory znacz膮 co innego. Nie bez znaczenia tak偶e, s膮 tematy do rozmowy, kt贸rych lepiej nie porusza膰. R贸wnie偶 tak prozaiczna czynno艣膰 jak u艣cisk d艂oni, wiele m贸wi o cz艂owieku. Na ca艂ym globie spos贸b prowadzenia interes贸w jest zr贸偶nicowany.

Jaki jest idealny str贸j zgodny z etykiet膮 biznesu?

W 偶yciu prywatnym dopasowujemy str贸j do okazji, w biznesie jest podobnie. Pr贸cz tego, 偶e praca w biurze wymaga odpowiedniego stroju, powinien by膰 on dostosowany do okoliczno艣ci. Inaczej wolno nam si臋 ubra膰 na uroczysty bankiet, otwarcie galerii sztuki czy udzia艂 w mi臋dzynarodowych targach. Zar贸wno kobiety oraz m臋偶czy藕ni na ka偶dym kroku mog膮 pope艂ni膰 gaf臋, kt贸ra obni偶y ich wiarygodno艣膰 w 艣wiecie biznesu. W tym temacie nale偶y przestrzega膰 prostej zasady, chcesz by膰 traktowany profesjonalnie, wygl膮daj profesjonalnie. Naturalnie, str贸j dostosowany powinien by膰 do pogody, sylwetki, pory dnia i dress code. Zdarza si臋, 偶e mniej znaczy wi臋cej. Jaskrawym kolorom i obfitej bi偶uterii warto podzi臋kowa膰.

 

Dlaczego warto?

Wykszta艂cenie -dyplomacja

Uko艅czy艂em dyplomacj臋. Ten elitarny i interdyscyplinarny kierunek wype艂niony by艂 zagadnieniami zwi膮zanymi z savoir vivre. Niuanse zwi膮zane z etykiet膮 i ceremonia艂em nie stanowi膮 dla mnie trudno艣ci. Swoj膮 wiedz臋 wykorzystywa艂em w聽 dzia艂alno艣ci zwi膮zanej z organizacj膮 event贸w o charakterze dyplomatycznym i biznesowym.聽

Praktyczny savoir vivre biznesu

Oferuj臋 Ci przygotowanie do spotkania z przedstawicielami r贸偶nych kultur, wsparcie zwi膮zane z zakupem upominku biznesowego czy wdro偶eniem netykiety w szeregi Twojej firmy. Organizacja spotkania, dob贸r stroju, zakazane tematy czy przygotowanie do delegacji zagranicznej r贸wnie偶 mieszcz膮 si臋 w wachlarzu moich zainteresowa艅.

Kontakt bez wpadek