Jak promować restaurację w Internecie?
Włożyliście wiele pracy w przygotowanie wystroju Sali, zatroszczyliście się o najdrobniejsze szczegóły. Menu jest skompletowane, załoga pracuje na pełnych obrotach, jednak brakuje najważniejszego elementu – gości. Tak jak wspominałem wcześniej, bardzo ważne jest określenie grupy klientów, dopasowanie do nich oferty i efektywna reklama. Co zatem zrobić by sala pękała w szwach? Jak zmotywować ludzi do odwiedzania Twojego lokalu? Jeśli sądzisz, że dobre jedzenie i fajna atmosfera sprawi, że lokal będzie tętnił życiem, to masz tylko połowiczną rację. Brakuje czynniku, który przyciągnie nowych klientów. Gdzie go szukać i jak się reklamować? Odpowiedź jest prosta, w Internecie.
Zastanów się co robią Twoi znajomi, kiedy chcą wyjść na miasto na kolację. Jeśli nie wiedzą, jaki lokal chcą odwiedzić, korzystają z wyszukiwarki internetowej. Zapewne wpisują zapytanie i wybierają odpowiedni lokal. Oczywiście, możesz inwestować w ulotki, banery, reklamy w radio czy prasie, ale obecnie dźwignią handlu, szczególnie dla restauracji jest Internet. Jak zatem wykorzystać jego potencjał?
Stwórz stronę internetową dla swojej gastronomii
Strona internetowa, to miejsce, w którym odbiorcy mogą zapoznać się z Twoja historią i misją. Warto pochwalić się tym co Cię wyróżnia. Opowiedz gdzie uczyłeś się gastronomicznego rzemiosła, dlaczego stworzyłeś to miejsce. Napisz z jakich produktów korzystasz i jak wygląda Twoja kuchnia.
Swoje miejsce w sieci warto wykorzystać do prezentacji zespołu. Twoja załoga nie musi być anonimowa. Wstawiając zdjęcie i krótki opis zaprezentujesz się od ludzkiej strony. Można także umieścić informacje, dlaczego pracują u Ciebie i za co odpowiadają.
Zastanów się czy kultywujecie jakiś ciekawy zwyczaj. Dla przykładu, południe Europy w południe zamyka swoje progi i cała załoga spożywa obiad. Być może Ty raz na kwartał wychodzisz z pracownikami na miasto i opowiadacie o lokalu na miejscowym rynku? Częstujecie swoimi przysmakami i zachęcacie do odwiedzin? Jeśli podjąłeś decyzję, w moim mniemaniu bardzo dobrą, o wyjściach integracyjnych z personelem, koniecznie się o tym pochwal. Wstaw fotorelacje i opisz co robiliście. Taki zabieg pokaże gościom, że troszczysz się o pracowników, co znaczy, że do nich także podchodzisz z należytą starannością.
Kolejny element, który należy dodać na stronę to menu. Aktualna karta dań wraz z cenami, to moim zdaniem najważniejsza pozycja. Oczywiście dane kontaktowe, adres, mapka czy wskazówki dojazdu są bardzo ważne. Jednak to menu jest kluczowe dla gości. Na jego podstawie będą mogli ocenić czy chcą dołączyć do grona fanów Twojej kuchni. Niestety, wiele restauracji nie posiada strony internetowej, a nawet gdy już ona istnieje, nie widnieje na niej menu. To duży błąd, który skreśla restaurację już w przedbiegach.
Coraz więcej użytkowników Internetu, korzysta z telefonu by swobodnie po nim serfować. Pamiętaj o tym tworząc stronę restauracji. Spraw by była dostosowana do urządzeń mobilnych.
Jeśli masz już stronę internetową, która zawiera wszystkie niezbędne informacje należy zastanowić się co zrobić, by użytkownicy na nią trafili. To przecież logiczne, po co strona, z której nikt nie będzie korzystał?
Pozycjonowanie restauracji – SEO w gastronomii
Pozycjonowanie strony internetowej, to nic innego jak działania mające na celu sprawienie by Twoja strona internetowa pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jeśli komuś niezdecydowanemu spodoba się Twoja strona i menu na niej zawarte, jest duża szansa, że odwiedzi właśnie Ciebie.
Zerknijmy na przykład. Załóżmy, że masz ochotę na domowy obiad we Wrocławiu. Nie wiesz jednak jakie miejsce chciałbyś odwiedzić. Z pewnością wpiszesz w wyszukiwarkę Google wyrażenie domowe obiady Wrocław lub dobra restauracja Wrocław. Co ciekawe, nie jesteś wyjątkiem. Frazę domowe obiady Wrocław wyszukuje średnio około 500 osób miesięcznie, natomiast dobra restauracja Wrocław około 400. Ten potencjalny 1000 mógłby dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Ciekawe, prawda?
Podczas wyszukiwania obiadu w Google, większość z nas przejrzy maksymalnie od 3 do 5 pierwszych stron. Jak zatem się tam znaleźć? Najprostszym rozwiązaniem jest zatrudnienie agencji SEO, która będzie zajmować się pozycjonowaniem Twojej strony. Bardzo chętnie zajmę się koordynowaniem jej działań.
Jeśli jeszcze wahasz się czy rozpocząć przygodę z aktywnym pozycjonowaniem, zacznij od tworzenia bloga. Dodawaj jeden wpis w tygodniu. Relacjonuj to co u Was się dzieje. Pisz jak wielu gości Was odwiedza. Dodawaj zdjęcia ciekawych potraw. Zapowiadaj nowości w karcie. To wszystko dla zwiększenia obrotu! Po kilku miesiącach wzmożonych działań, powinniście odczuć różnice. Pamiętaj jednak, że SEO wymaga czasu, ale jego efekty są długofalowe. Naturalnie to powinno przypaść Ci do gustu, ponieważ chcesz prowadzić biznes przez lata.