Nowatorski pomysł na reklamę restauracji
Ile razy siedząc w restauracji zastanawiasz się właściwie co powinieneś zamówić? Wszystkie nazwy brzmią zachęcająco, a serwowane posiłki przy innych stolikach wyglądają apetycznie. Domyślam się, że masz ochotę na coś nowatorskiego, jednak towarzyszy Ci pytanie – czy ja właściwie odczuwam ogromny głód czy potrzebuje czegoś małego i nasyconego smakiem? A gdybym tak mógł odpowiedzieć Ci, że to nie ma znaczenia, bo nawet jeśli nie dasz rady zjeść dania w całości, to dostaniesz je na wynos?
Resztki w restauracji
Zastanów się jak często Twoi goście pozostawiają resztki jedzenia na swoich talerzach? Kawałek pizzy, pozostałość po zapiekance makaronowej czy fragmenty risotto. Mimo iż jakość dań nie pozostawia wątpliwości, szczególnie dzieci i kobiety nie zawsze są wstanie zostawić pusty talerz. Co więcej, niektórzy mężczyźni, mimo ogromnej chęci także nie zjedzą wszystkiego od razu. Co zrobić?
Większość restauratorów, za pośrednictwem kelnerów wyrzuca resztki. Rozpoczętych dań nie można przecież podać innym gościom. Teoretycznie wychodzą oni na swoje. Gość zapłacił za posiłek, a co się z nim stanie, to już drugorzędna sprawa. Gdybym Ci powiedział, że resztki mogą zadbać o promocję Twojej restauracji? Że coś tak prozaicznego jak pozostałości jedzenia mogą stać się atutem Twojego miejsca.
Pakowanie na wynos – zalety
Zdarza się, że niektóre pizzerie, rzadziej restauracje, zazwyczaj za dopłatą spakują pozostawione kawałki pizzy na później. Jednak jak często spotykasz się z takim zwyczajem?
Mam dla Ciebie propozycję, może już na etapie składania zamówienia, poinformuj gości, że jeśli nie zjedzą wszystkiego, za darmo spakujesz im pozostałość na później. Opcja gotowej kolacji czy drugiego śniadania w pracy spodoba się niejednemu! Informację o nowatorskim pomyśle możesz umieścić przy barze, w menu czy na drzwiach. Naturalnie posiłki najlepiej smakują kiedy są świeże, jednak podgrzane również nie powinny stracić swojego smaku.
Goście poczują, że ich pieniądze nie są marnowane. Któż z nas nie słyszał plotek, że z resztek restauratorzy tworzą dania dla innych gości. Oczywiście, mam nadzieję, że takie sytuacje nie mają miejsca. Jednak Twój gość dostanie wszystko za co zapłaci. Takie rozwiązanie spodoba się także nieśmiałym odwiedzającym. Nie każdy z nas lubi prosić się o spakowanie jedzenia na potem. Zwyczajnie w świecie wstydzimy się tego. Osobiście znam osoby, które specjalnie zostawiają resztki, żeby nikt nie pomyślał, że potrafią tak wiele zjeść. Szczególnie, jeśli towarzyszy im ktoś, na kim chcą zrobić pozytywne wrażenie. Wielu z nas się do tego nie przyzna, ale tak jest.
Dane z 2017 roku wskazują na to, że w naszym kraju marnujemy blisko 9 ton jedzenia! To ogromna ilość. Dbając o żywność, wpiszesz się idealnie w trend związany z ochroną środowiska. Twoi goście poczują, że troszcząc się o ich portfel, troszczysz się także o to, by zmniejszyć ilość odpadów.
Całkiem możliwe, że stworzysz nową kulturę, ludzi zamawiających więcej, którzy nie będą bali się tego, że porcja będzie za duża.
Wpływ pakowania żywności na promocję restauracji
Realizując ten wyśmienity pomysł, Twoja strategia marketingowa zostanie wzmocniona. Nie dość, że zrobisz pozytywne wrażenie na gościach, to będą oni wracali do Ciebie myślami podczas odgrzewania posiłku. Pamiętaj, że kiedy gość opuści Twoje progi, stanie się żywą reklamą Twojego lokalu. Projektując pojemniki czy torby, koniecznie umieść tam widoczne logo oraz slogan swojego miejsca. Niech wszyscy się dowiedzą, że jedzenia się nie marnuje, szczególnie w Twoich murach.
Kiedy proszę o zapakowanie jedzenia w restauracji, dziwię się mocno, kiedy dostaje zwykłe pudełko, albo plastikowy pojemnik. Nie wspominając już o tym, że zazwyczaj muszę za nie dopłacić około 2 złotych. Jestem zdziwiony ponieważ restauratorzy marnują szansę na promocję! Popełniają podstawowy błąd. Uśmiecham się dostając ulotkę, którą i tak wyrzucę.
Pakowanie jedzenia na wynos – pojemnki
Jeśli chcesz raczyć gości swoimi posiłkami nawet po opuszczeniu lokalu, musisz zaopatrzyć się w odpowiednie pojemniki. Pamiętaj, żeby były biodegradowalne. Nie możesz chwalić się postawą environment friendly, jeśli produkujesz plastikowe pudełka. Najlepiej zainwestuj w papierowe pojemniki. Muszą być wytrzymałe i mieć różne opcje rozmiaru. Goście mogą przecież chcieć zapakować zupę czy resztki napojów alkoholowych. Koniecznie zadbaj o design. Wygląd tych przedmiotów jest ważniejszy niż ulotki. Zamieść widoczne logo. Pomyśl także o papierowych torebkach, w których gość może wygodnie przenieść pożywienie.
Savoir vivre w restauracji, a pakowanie na wynos
Teoretycznie nie powinniśmy prosić o spakowanie resztek na wynos. Etykieta tego nie zaleca. Takie zachowanie może zostać odebrane jako nieeleganckie. Powinniśmy potrafić zachować limit, ale…
Restauracja może rządzić się swoimi prawami. Gwiazdkowy i ekskluzywny loal nie musi inwestować w taką formę promocji, ale nic nie stoi na przeszkodzie by inne sobie na nią pozwoliły. Zwłaszcza, że to nie gość, a kelner powinien zadać pytanie czy danie smakowało i czy spakować posiłek. Przysługuje Ci przecież prawo do odmowy.