Efektywne prowadzenie restauracji

Restauracje są miejscem, które chyba wszyscy lubimy odwiedzać. Pyszne jedzenie, piękny zapach i miła rozmowa z przyjaciółmi. Wielu z nas pracuje ciężko, by podczas weekendu móc pozwolić sobie na ten luksus. No właśnie, ale czy każdą wizytę w tych tętniących życiem miejscach uznajemy za udaną? Co sprawia, że do niektórych chętnie wracamy, a inne omijamy szerokim łukiem? Kto wie, być może w naszym mieście są miejsca, których jeszcze nie znamy. Tylko właśnie, dlaczego o nich nie słyszeliśmy?

Jak prowadzić dobrą restaurację?

 

Przed decyzją o otwarciu gastronomicznego biznesu, zastanów się nad kluczową sprawą – kim mają być Twoi goście. Wybór masz ogromny:
studenci – grupa ta zwraca przede wszystkim uwagę na ceny. Wystrój i atmosfera nie grają pierwszych skrzypiec. Ci młodzi ludzie, poradzą sobie nawet bez pomocy kelnera. Stoły nie muszą być duże. Nie potrzebujesz też gwiazdkowego szefa kuchni. Studenci cenią zniżki.
rodziny z dziećmi – ważne dla tej grupy, będzie możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsc. Dużym plusem jest parking i spora przestrzeń na stołach. Pamiętaj, że miejsce na wózki może być mile widziane. Docenią Cię także, jeśli będziesz mieć menu dla dzieci. Pamiętaj, by szczególnie zwrócić uwagę na czystość. Mali goście mogą bałaganić.
wegetarianie/weganie – nie odkryję Ameryki, jeśli napiszę, że zadowoli ich duży wybór potraw bez mięsa. Mocno będą zwracać uwagę na jakość i pochodzenie produktów. Pamiętaj, by Twój personel był wyedukowany.
– ludzie zamożni – lokalizacja ma spore znaczenie. Podstawową wartością dodaną powinien być duży parking. Obowiązkowa rezerwacja miejsc, też pozytywnie wpłynie na odbiór Twojego lokalu. Ważne by personel wyglądał odpowiednio. Zwracaj uwagę na czystość i detale. Karta win mile widziana.
turyści – te osoby nie będą odwiedzały Twojej restauracji często. Zadbaj by mile zapamiętali to miejsce. Pozycją obowiązkową jest menu w kilku wersjach językowych. Twoi kelnerzy powinni znać angielski minimum w stopniu komunikatywnym. Postaraj się zaproponować lokalne specjały. Lokalizacja Twojego bistro ma tutaj znaczenie.

Ten wybór determinuje dalsze działania. Kiedy już wiesz do kogo kierujesz swoją ofertę, możesz zdecydowanie łatwiej się promować.

Zarządzanie restauracją – marketing szeptany

Istnieje pewien kanon, bez którego restauracja notuje straty. Jedzenie musi być świeże. To podstawowy czynnik, który wpływa na odbiór Twojej restauracji. Ważnym elementem jest czystość. Kiedy ja idę do nowego miejsca, często zwracam uwagę na porządek w toalecie. Lśniąca łazienka daje nadzieję na to, że na kuchni tez jest czysto. Naturalnie, nie muszę wspominać o porządku na stole i podłodze. Wielość gości nie zwalnia z odpowiedzialności za porządek. Koniecznie także zwróć uwagę na obsługę. Ważne jest jak wygląda. Nie chodzi mi o specjalne uniformy, ale schludność i kulturę osobistą. Rzucie gumy czy zapach papierosa odstrasza. Obsługa klienta w restauracji, to ciężka praca, ale mimo to, pamiętajmy, że to do klienta należy ostatnie zdanie.