Komunikacja wewnętrzna
w firmie

 

 

Efektywna komunikacja w biznesie, to swoisty smar, pozwalający sprawnie działać całej machinie. Jak sami możemy zauważyć na prostym przykładzie mechanicznym, bez odpowiednich substancji, nawet najlepszy organizm nie będzie działał. Inwestycje choćby największe w marketing i rozwój firmy, nie przyniosą optymalnych wyników, kiedy wnętrze organizacji szwankuje.

 

Pomogę Ci w następujących sytuacjach

Jeśli zauważasz demotywację swojego personelu, chętnie pomogę Ci zlokalizować jej przyczynę, stworzyć program naprawczy i dokonać efektywnych wdrożeń. Podczas indywidualnych wywiadów dowiem się co zdaniem Twojego zespołu jest dobre, a co utrudnia im pracę. Po przeprowadzeniu rozmów przygotuję raport z diagnozą pr wewnętrznego.

Wdrożenie elementów pr wewnętrznego

Rozmowy z pracownikami

Audyt komunikacyjny

Pr Wewnętrzny – skuteczna komunikacja

Skoro troszczysz się o Twój wizerunek, inwestujesz środki w kształtowanie marki na zewnątrz, wysoce niestosowne byłoby lekceważenie tego, jak Twoją firmę postrzegają pracownicy. Zatem celem pr wewnętrznego jest budowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach podwładnych oraz ich otoczenia. Podstawowym narzędziem jest właściwa komunikacja, która służy reagowaniu na dezinformacje wewnętrzną oraz buduje pozytywny wizerunek. Najważniejszym kryterium sukcesu pr wewnątrz jest spójność działań oficjalnych z codziennymi aktywnościami. Jeśli pracownicy mają wierzyć w wizerunek, muszą go doświadczać każdego dnia.

 

Budowanie relacji z pracownikami podczas zarządzania zespołem

Gdy pracownik czuje się bardziej przydatny i bezpieczny, efektywniej pracuje. Jeśli Twoi pracownicy wiedzą, że są doceniani i ich zdanie ma znaczenie, tym chętniej i dłużej chcą dla Ciebie pracować. Traktują Twój sukces, jako swój sukces. Gotowi są do większych poświęceń, jeśli Ty także przestrzegasz takich wartości. Zastanów się czy traktujesz podwładnych, jako równych Tobie uczestników dialogu? Czy mają możliwość wyrażania swoich opinii? Pracodawcy, których poznałem, kilkukrotnie zwracali mi uwagę na destabilizujący charakter plotek występujących w organizacjach. Zawsze wtedy odpowiadam, że plotki wynikają z braku poczucia bezpieczeństwa personelu. Jeśli ludzie snują teorie w związku z rozwojem swojego miejsca pracy, oznacza to, że ich potrzeba informacji nie została zaspokojona. Dostępność kierownictwa, cykliczne spotkania zespołu, dzielenie się planami, powinny sytuację uzdrawiać. Naturalnie, wymaga to czasu. Komunikacja wewnętrzna w firmie bywa jednym z ważniejszych elementów wpływających na jakość przedsiębiorstwa.

 

Audyt komunikacyjny – prawidłowa komunikacja z pracownikami

Pierwszym etapem jest znalezienie przyczyny niesatysfakcjonującego Ciebie stanu rzeczy. Metoda, którą skutecznie praktykuje – rozmowy z pracownikami, sprawdza się bardzo dobrze. W razie potrzeby o charakterze anonimowym, pozwalają zlokalizować wąskie gardła istniejące w organizacji. Nikt nie zna od podszewki firmy, jak pracownicy, którzy są najbliżej organizacji. Zdarza się, że z góry pewne sprawy nie są widoczne. Pamiętaj, że z różnych przyczyn, pracownicy nie przedstawią w sposób pełny swoich obiekcji kierownictwu. Zdecydowanie prościej przedstawić swój punkt widzenia osobie postronnej. Znając Twoją perspektywę, będę mógł znaleźć dysonans między tym czego oczekujesz, a tym co rzeczywiście ma miejsce.

 

 

Pozostańmy w kontakcie